Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu aniżeli przekonując prawdopodobnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również pozwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, dlatego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Współcześnie reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście opracować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety publikowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby konsument, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ poprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on słuszny technicznie i łatwy.